Βιωματικές
Δράσεις Α΄ τάξη Γυμνασίου.
Στην Α΄ τάξη για το σχολικό έτος
2013-2013 υλοποιήθηκαν θέματα του διδακτικού αντικειμένου «Σχολική και
Κοινωνική Ζωή (ΣΚΖ)».
«ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ».
Στην Α΄ τάξη (Α1) υλοποιήθηκαν θέματα της
Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής (ΣΚΖ), η οποία δεν έχει συναφή διδασκόμενα στο
ωρολόγιο πρόγραμμα μαθήματα, και αναφέρεται στον κοινωνικο-συναισθηματικό τομέα
που πραγματεύεται θέματα όπως οι σχέσεις του μαθητή με τον εαυτόν του και με
τους συμμαθητές του, η ταυτότητα και η ετερότητα, η διαχείριση των
συναισθημάτων, των ρήξεων και των συγκρούσεων, η πρόληψη και η αντιμετώπιση του
σχολικού εκφοβισμού κλπ. Η έγκαιρη ενασχόληση του σχολείου με αυτά τα θέματα
έγινε άμεσα αντιληπτή και υιοθετήθηκε ως θεσμική και παιδαγωγική υποχρέωση του
Γυμνασίου ως σχολείου υποδοχής μαθητών από το Δημοτικό να φροντίσει για την
ομαλή μετάβαση τους (school transition). Η ομαλή μετάβαση και προσαρμογή στις
νέες συνθήκες του Γυμνασίου δεν είναι εύκολη για όλους τους μαθητές και, αν δεν
αντιμετωπιστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά τα προβλήματα προσαρμογής στην Α΄
τάξη, οι δυσκολίες προσαρμογής θα τροφοδοτήσουν σύντομα τη σχολική διαρροή,
όπως διαπιστώνεται από τη διεθνή βιβλιογραφία.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς
2013-2014 έγινε εστίαση στη συγκρότηση, τη λειτουργία και τη δυναμική της
μαθητικής μικρο-ομάδας των 3-5 μελών ως κοινωνικο-σχεσιακού πλαισίου ανάπτυξης
των Βιωματικών Δράσεων αλλά και της συχνότερης αξιοποίησής του για την εφαρμογή
της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Έτσι, οι μαθητές/τριες του Α1 με την
υπεύθυνη καθηγήτρια Οικονόμου Αγγελική (ΠΕ05), επέλεξαν από κοινού,
επεξεργάστηκαν και παρουσίασαν ενώπιον των υπόλοιπων μαθητών του σχολείου, του
συλλόγου διδασκόντων και των γονέων τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
Α) Η προετοιμασία της εορτής της 25ης Μαρτίου 1821 για το
α’και β’τρίμηνο. Η θεματική περιελάμβανε την παρουσίαση θεατρικών μονόπρακτων,
ποιημάτων, επετειακών βίντεο του National
Geographic,
power
points,
παραδοσιακών χορών και ομιλιών από του ίδιους τους μαθητές.
Β) Σχολείο, κοινωνία και ηλεκτρονική παρενόχληση (cyber-bulling) για το
γ’διδακτικό τρίμηνο. Η γνώση και η εμπειρία που απέκτησαν οι μαθητές/τριες κατά την ενασχόλησή τους με την προηγούμενη
βιωματική δράση τους έδωσε ώθηση για την επιλογή, συλλογή υλικού και
επεξεργασία αυτής της θεματικής, οι συνέπειες της οποίας ταλανίζουν τον έφηβο,
το σχολείο, την οικογένεια και κατ’ επέκταση την κοινωνία. Τα παιδιά με μεγάλο
ενδιαφέρον συνεργάστηκαν κατά ομάδες μεταξύ τους και με την αρωγή της
καθηγήτριας ‘αποτύπωσαν’ και παρουσίασαν το υλικό τους μαζί με τους
προβληματισμούς τους σε ένα power
point
διάρκειας 35 λεπτών ως τελικό προϊόν της βιωματικής αυτής δράσης.
Η παρουσίαση της
παραπάνω βιωματικής δράσης από τους μαθητές του Α1 πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο
εκδήλωσης για την παρουσίαση του πολιτιστικού και περιβαλλοντικού προγράμματος
του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου